Del 2 - The Black Room

Enligt min mening så är refrängen på The Black Room kanske den bästa vi någonsin har fått till. Klar hit varning på den. Låten i sig är egentligen kanske så hård faktiskt.  Elaka verser och med ett mystiskt bridge parti i mitten. Ganska så intressant, låten var inspelad med sång och allt då Jari ringer mig en dag och säger: "Roxx, jag har förslag på en helt ny sångmelodi till refräng som jag vill testa". Yeah, kör för fan, sa jag till finnen. Jag menar, så länge låtarna inte är tryckta på en cd skiva så finns det all tid i världen till att prova nya grejor som kan göra det hela bättre. Då Mr Salonen jobbar i bygg svängen och kan vara "ledig" lite hur som helst så fick han boka in studio tid medan en annan var tvungen att befinna sig på Arlanda. Får ett samtal på mobilen när jag sitter och knegar. "Lyssna in nya refrängen hör man finnen skriker i andra ändan". Okej, låt höra svarar jag. Det här kan bli intressant och ut ur telefonen kommer tonerna från den bästa Denied refrängen som jag tycker någonsin har gjorts! Melodiös och svängig som fan! Kommer ihåg som om det var går. Blev så jävla nöjd. Den tidigare slingan till chorus var inte dålig på något sätt men den här krossade!!! Lite av vårt trademark kan jag tycka, fläskig Heavy Metal med starka sångmelodier. Som sagt, The Black Room har allt det vi står för!!!image22


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0