Mörkt, tungt till 100 % på gång

Om någon veckan ska jag och Herr Stellmar börja med att skriva en ny jävligt tung låt. Har några riff klara till den och jag har en bra känsla att denna sång kan bli hur fläskig som helst. Typ vår nästa "Lazarus" kanske. Den kommer garanterat att bli den mest långsamma låten i Denied´s historia. MEN, den behöver inte bli tråkig för det. Tvärtom. Den ska väcka en känsla hos folk att "mörker och mystik" kan vara häftigt på sitt sätt. Det är lång väg kvar att vandra innan den kommer att se dagens ljus. Rob och jag brukar kunna få till nya grejor ganska fort då vi som oftast har samma uppfattning om hur musik ska låta / skrivas. Det ska bli kul som fan se vad vi kan få till. Men att det blir bra, yes, det kan jag sätta min metal heder på direkt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0