Festival, nya plattor och bara soft.



Lång helg, Rob & Jari har dragit ner till Sweden Rock Festival, Mike & Dolls är hemma med familjerna och jag själv bara softar. Inte fel att bara ta det lite lugnt och ha det bra. Att åka på festivaler ger mig faktiskt inte ett skit längre. Spelar ingen roll vilka band som lirar. Tycker det är tungt som fan att bo tält och toalett besöken ska vi inte ens prata om. Även själva musik blir nästan "för mycket". Att se typ tio band lira samma dag blir på tok för mycket. Det slutar med att man får fritt ont i ryggen och bara skiter i allt. Nää, andra få åka, för mig räcker det att läsa om det i metal pressen efteråt. Samtidigt som jag sitter och skriver detta så lyssnar jag på nya live plattan med Paradise Lost. Hade nästan glömt bort hur många bra starkar låtar de grabbarna har gjort. Det är något speciellt med att lyssna på deras musik. Mörk och mystiskt men samtidigt vacker. En annan ny skiva som verkar vara riktig bra är Gemini Five´s "Sex Drugs Anarchy". Har snackar vi om "party rock". Blandning av Crashdiet & Hardcore Superstar. Enkla starka sånger med bra melodier + att snubben som sjunger har en jäkligt skön röst. Klart värt att kolla upp för den som gillar lite "gladare" hårdrock. Annars inga nya stora nyheher i Denied lägret att berätta om för tillfället. Nya plattan ska skickat till två st olika bolag i veckan. Får se om det kan ge något. Glöm inte bort att dyka upp på vår nästa spelning som går av stapeln Torsdag 19 Juni på Harry B James i Stockholm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0