Skiv tips. Iced Earth - Something Wicked This Way Comes"

Då var det dags ingen för ett litet skiv tips här på Andy Roxx Blogg. Var ett tag sen senast nu. Okej, denna gång vill jag lyfta fram ICED EARTH med plattan "Something Wicked This Way Comes" från 1998. En äkta tio poängs platta i mina öron. Absolut Heavy Metal Världsklass från börjar till slut. Bara guldkorn rakt igenom. Ruskigt bra mix på låtarna. Hårt blandas med mystik, tyngd, fart och vackert. Allt i ett. Har du inte upptäckt denna skiva tidigare så är det dags för att göra det nu. Sedan jag hörde ICED EARTH för första gången för en ca 15 år sedan har jag dyrkat bandet. Band ledaren Jon Schaffer, på gitarr , är universums riff mästare nr 1. Jon Schaffer ja, efter många års farande runt på vägarna = headbangade i massor, har nu gjort så att denna man har fått feta problem med sin nacke. Snacka om attityd, eller galenskap...... Haha! Vad är det man sänger: "Utan offer ingen seger"!
image39


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0