Tack för de 30 fantastiska åren - Running Wild & Rolf Kasparek

Har precis fått veta att ett av mina absoluta favorit band igenom alla tider, nämligen tyska Running Wild ska lägga ner efter 30 år i rockens tjänst. Sedan jag hörde RW första gången i början av 80 talet har jag dyrkat & älskat dem. Känns nästan lite sorgligt att det nu ska vara över. Men det är väl så, allt har sin tid här i livet. Det finns så mycket att säga om detta band. Först o främst ska det sägas att det faktiskt är nästan en man som är bandet själv. Nämligen kungen av riff, melodier. Hans namn är Rolf Kasparek. Finns ingen i hela världen som har skrivit lika många bra hårdrockslåtar som han har gjort. Skulle jag skriva upp dem alla här på bloggen så skulle ni få läsa resten av dagen. En gång i tid var jag extremt nära att tattuera in RW loggan på armen. Har för mig att motivet var färdigt och allt men på något sätt så blev det inte av. Får kanske ta o göra det nu istället för att hylla en legend som för alltid kommer att leva kvar i mitt hjärta.



Kommentarer
Postat av: Danne Röding

Under the jolly roger.. Stenhårt!



Tjaa! jag o mitt band lirar akustiskt på Nada bar åsögatan 140 på sön, 26april. Kl 19. Ta med gänget o kom förbi om ni har tid! Må gott. //Danne B

2009-04-21 @ 21:21:05
URL: http://www.anyonefortennis.se
Postat av: Anonym

Tjena grabben! Fan va kul att höra av dig! Var inte igår. Hoppas allt är bra. Det skulle vara jävligt coolt om komma in en sväng, men jag skulle ljuga om ja sa att vi lovar o komma in på Söndag.

2009-04-22 @ 21:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0