Bra kväll med grabbarna i replokalen.

I går, Fredag. Veckans bäste stund (efter jobbet så klart). Blev en kväll med Rob & Pete. Vi började med att åka upp till grabbarna på Runby Bar & Kök och gav dem planchen som ska användas till giget där den 28 Nov (missa för i helvete inte denna rock afton!). Lite mat i de äldre generationens pojkars magar fylldes på, en annan var fortfarande mätt efter dagen taco lunch på firman. De som inte så ofta brukar besöka Runby Bar & Kök, gör det. Jävligt softa människor som har stället, bra mat, MYCKET mat. Inte som på många andra ställen i denna kommun där ägarna/personal börjar gråta över att bjuda på en extra räka på tallriken eller liknande. Okej, det var halv vägs av gårdagens plan klar, att leverera gig planchen till spel stället. Nr två på programmet stod repa. Länge sedan vi körde lite musikaliska övningar en helgafton. Skön känsla att kunna gå ner i bunkern och veta att det inte finns några tider att direkt passa och framför en morgon dag där klockan inte ringer och väcker en 04.30... Några gamla låtar lirades, lite allmänt jam och nya sången gicks igenom. Den sitter bättre och bättre för varje gång. Men nu kommer det coolaste av allt denna kväll. En till ny låt började formas till! Jag körde några nya riff från min egen lilla "förslags bank" för grabbarna, PANG så hade vi fått till grundera för en ny jäkel! Några korta ord om den: Svängigt midtempo, mystisk och lagom elak. Ska bli kul att få se vad Johan tycker när han kommer hem från Europa turnén med Jaded Heart om några veckor. Kan höra i skallen min hur hans röst ligger på grejorna redan nu och jag tvekar inte en sekund om att det kommer bli skit bra! Om jag orkar så ska jag börja med trummorna imorgon i min lilla hemma studio. Den är kanon att ha för att kunna göra lite "för produktioner" av nytt material. Fantastiskt vilka grejor man kan göra idag, hemma! Det har hänt en del inom musikens värld senaste 10 års perioden. Det tackar vi och jag för. Idag fem veckor kvar exakt tills nästa gig, inga ursäkter för att missa hösten coolaste och förmodligen enda rockfest på hemma plan! Se till att boka in Lördagen 28 Nov i kalendern, skicka iväg kärringen eller gubben på Ålands kryssning eller vad fan som helst! Runby Bar & Kök ska koka i bästa Hellands Väsby Metal anda! Vi syns där! Eller räkna med hembesök....

STÖD ALLTID DENIED!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0