Gigs, Johan på turné & nya låten.

Var ett litet tag sedan jag skrev en ny blogg nu. Orsaken till det, ja både det ena och det andra. Skit samma. Tiden rullar som alltid på, för jävla fort faktiskt. Ibland är det bra att den gör så. T.ex. att våra två spelningar som är inbokade i kalendern närmar sig. Både ska bli skit roliga. Först så börjar vi med en hemmaplan spelning Lördagen 28 Nov på Runby Bar & Kök tillsammans med grabbarna Rough Diamond. Helgen efter (Lördag 5 Dec) så smäller det hårt på The Cave i Sundbyberg. Då är det vår tur att agera förband till svenska Hellfueled. Kan lova att vi kommer att ta fram det bästa vi bara har. Båda helgerna så klart. Denied är alltid 100 % när det gäller gigs. Det tror jag nog de flesta kan skriva under på som har sätt oss under årens lopp. Vår lååånga sågare Johan drar iväg ut med Jaded Heart i några veckor med start nu på Söndag. Förbands turne till tyska Primal Fear över hela Europa står på programmet. Under tiden får vi andra repa vidare, jobba med nya grejor. Vi har som ett litet internt mål att skriva en sång under tiden Johan är ute på vägarna. Jag har en hel del ideer inspelade i min studio dator hemma. Kanske blir det att jobba med något där ifrån, eller kanske någon helt ny sak kan ramla in. Vi får se. Jag har tidigare skrivet om att en helt ny låt i princip är klar. Förhoppningsvis så kommer den att ingå i live setet framöver. På senaste repet gick det jäkligt bra att köra den. Alla i bandet tycker att nya spåret låt rockar hårt! Framöver allt så behövdes något nytt komma fram. Man har lirat de gamla sångerna typ en miljard gånger. Lite lite trött på dem ibland. Men jag älskar dem alla lika mycket för det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0