Galen kväll på Ankaret!

Ja jävlar säger jag! Vilken GALEN kväll det blev igår! Vi kan börja från början. Kommer till Ankaret, ställer upp utrustning som är medtagen hemifrån. Kopplar in grejorna. Alltid (med undantag) innan spelning drar igång så kör man ett litet s.k. soundcheck för att kolla in nivåer på ljudet + se att allt funkar som det ska. Gissa om det gick bra... Skulle inte tro det. Min förstärkare dör stenhårt! Inte ett ljud, inget tecken på liv över huvudtaget! Helt fantastiskt. Den kostar mer än vad en del människor har i årslön. Men ja, prylar går sönder. Så är det ju. Efter MYCKET om och men så blev det att låna utrustning för att kunna genomföra giget. Nu hoppades man att det kanske skulle flyta på... Jodå... Liten paus efter soundcheck för att snacka ihop oss om det sista detaljerna så var det dags att kliva upp på scen (ca 45 min efter utsatt tid tror jag att det blev). Lyssna nu på det här, det är bara för bra  för att vara sant men det är de faktiskt. EXAKT 5 sekunder in i öppningslåten så brakar mitt axelband i 1000 delar och jag tappar nästan gitarren! Tro det eller ej, blev inte ens förbannad. Kände ingenting. Jo, förresten, denna kväll verkar vara dömt till totalt kaos! Nåja, gnälla hjälper inte. Springer fort in i rummet som bandet har tillförfogande för att snabbt som satan hämta ny gitarr med helt axelband (under tiden körde grabbarna vidare). Nu börjar faktiskt svett dropparna komma i allt snabbare takt... Konstigt va... Upp igen på scen golvet, snabbt in med sladden, power on! Tillbaka! Hoppar in i första låten som boysen har kommit halv vägs in. Bara att trycka på attityds knappen och börja mosha på som "inget" har hänt. Äntligen igång, nu rullar tåget! Bra med folk på Ankaret, vi rockar på utav helvete! Som TUR var så händer inget mera galet för mig denna afton. Nu så här dagen efter kan man bara skratta åt det. Helvete vilken galen kväll det blev! Haha! Men men, jag vill fan inte vara med om det igen!

Setlistan den 25 Aug var:

1. The Burning
2. Dead Messiah
3. Constant Rage
4. Three Degrees Of Evil
5. Nothing Is Sacred
6. The Black Room
7. Slave Not Man
8. Seven Times Your Sin

Bilder från kvällen kommer att läggas upp idag på vår Myspace sida. Ev senare på facebook + www.deniedworld.com.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0