A & O - Inspiration.

Det är nyckeln till allt vad gäller musik o skapande. Tror mig när jag säger det, inte alltid så enkelt att bara trycka på knappen så har man ett bra riff eller låt färdig. Det är känsla som bara måste komma av sig och att det är kul att sätta sig med gitarren o lira. Det går i vågor som fan. Ibland kan det gå en tre fyra dagar och man rör inte grejorna. Här kommer hela prylen, ska man lyckas som artist eller band, ja då måste man vara bäst på att "hitta" inspiration väldigt ofta. Låtarna skrivs ju inte direkt av sig själva. Som denna dag, en Lördag, brukar vara den tiden på veckan då man hittar den där riktiga kraften att slå på Marshall förstärkarn i sovrummet och bomba nya riff runt o runt. Med lite tur så kommer något riktigt jäkla coolt fram som sedan kan bli en bra stänkare. Just nu känns det som om jag har en bra känsla i kroppen, ska strax sätta mig vid min studio dator o trixa lite. Vem vet, kanske kommer den bästa Denied låten någonsin fram just denna lilla dag...

STÖD DENIED!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0