En av de stora har gått ur tiden - Ronnie James Dio

Julafton 1982. Nio år gammal och jag hade önskat mig bl.a. en platta med gruppen Dio och debut albumet Holy Diver. Då jag har världens bästa föräldrar så fanns skivan (på den tiden i formatet LP) så klart liggandes under julgranen. På denna musik skapelse finns några av mina favorit låtar igenom alla tider. Öppnings låten på plattan behöver knappast presenteras för dem som har den minsta koll på rock historien och jag kan en idag känna känslan i kroppen när riffet till titel låten kom farande över min då unga hårdrockar kropp. Vilket jävla riff! Så enkelt och så grymt jävla bra. Min kärlek till bandet och till, ja, den lilla mannen med den stora rösten var född. Ronnie James Dio. En kille med lungor av stål och känsla som 1000 sångare skulle dö för. Igår kom beskeded som jag var rädd för skulle komma. Kampen mot sjukdomen Cancer blev för svår och tog denna 67 årige mans liv. För ca 6 månader, eller det kanske t.o.m. var ännu längre tillbaka så läste jag om att något inte var som det skulle. Det brukar på tok för ofta sluta med att livet tar slut då denna sjukdom från helvetet har fått fast sina jävulska klor i en. Jag känner sorg i mitt rock hjärta över att veta att han Ronnie James Dio har lämnat livet på moder jord. Hoppas du får det bra i din egen himmel. Du är för evigt saknad av mig.

LEGENDEN LEVER FÖR ALLTID VIDARE - RONNIE JAMES DIO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0