Höst Mörker.

Sommaren slut för länge sedan. Känns som om den bara flög förbi. Pang så var den slut! Men men, hösten som är på ingång ordentligt är en skön årstid också. Framför allt kan man sitta hemma och skriva musik utan att behöva få dåligt samvete för att man inte tar vara på tiden ute i dagsljuset. Faktum är att de flesta av mina bästa grejor är gjorda i "mörkrets namn". Med det behöver man inte säga att musiken blir "kolsvart" för det. Absolut inte. Kan lika väl bli "glada" grejor som kommer ur händera som något annat. Just nu jobbar jag med en låt som har både ljus o mörker i sig. Det bästa av två världar kan man kanske kalla det för. Grunderna är jag jäkligt nöjd med. Chris o Dolls har hört det som finns en så länge och minerna pekar rakt upp. Härligt. Det ger mig ännu mera kraft så här i min svarta lilla rock håla och samtidigt gå in i skapelse världen och trycka ur mig ännu mera bra musik.

STÖD DENIED från Hellands Väsby!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0