Ren jävla fakta!

Undra hur många konserter jag har sätt under årens lopp. Bra många är det iallafall. Allt från band som spelar på syltor till de stora drakarna som lirar på de största scenerna. En sak som är sant, DENIED skulle inte göra bort om vi fick vara med och leka på "riktigt". Lördags, senast. Var inne på klassika Hovet i Stockholm för att kolla in danska Volbeat (är personligen inte något super fan av dem). De gör en bra spelning, dock så ger jag deras basist minus poäng då han såg ut att passa bättre i ett cover band som lirar Gyllene Tider covers på någon after beach tillställningen. Nåja, det är inte dem som gör mig sne. Det kommer nu: FÖRBANDEN! Fan, okej, Entombed ska jag inte lägga någon kraft på att såga. Jo förresten, lite. En av gitarristen mosade på alldeles för lite! Spelar man svängig metal ska man satan i mig visa det också! Det får inte vara lugnt en sekund!. Okej, alla kan inte vara ett vild djur på scen, men minus blir det till snubben (kan inte namnet, men långt hår hade han). Det första förbandet denna kväll tror jag var fyra killar från andra sidan Öresund. Inte den blekaste om namnet = tur för dem... Alltså, som jag brukar säga och har sagt 1000 gånger tidigare: Vi kanske inte heller är "världens bästa band" men vi slår fan bra många på fingrarna! De "fyra" Carlsbergs drickande lirarna hade vi "dödat"! Snubben kunde inte sjunga, resten av bandet en scen närvaro lika med absolut noll. Ändå står de på en jävligt stor scen och får visa upp sig. Det gör mig förbannad! Faktiskt. Avundsjuk? Nej, det är jag fan inte. Men jag önskar att vi kunde få chansen en dag, på fet scen, inför en stor publik och visa att Heavy Metal från Hellands Väsby inte går av för hackor!

STÖD DENIED!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0