Bättre sent än aldrig - Del 1.

Brukar du tänkta så här: "Fan, det kommer ingen ny cool musik att lyssna på". Bra! Då har jag listan för dig på bort glömda klassiker som garanterat kommer få dig att lira luft yxa igen hemma framför spegeln!

1. REVEREND - Play Good. Från 1991. Metal från US med lite drag av thrash i. Detta album krossar! Hur många låter som helst som får en att vilja starta en Mosh Pit hemma mitt i vardags rummet! Ruskigt bra produktion och med en rivig sångare i David Wayne som även tidigare sjöng med bandet Metal Church.

2. Fifth Angel - Time will tell. Från 1989. Glömmer aldrig känslan då jag hörde riffet från låten "We rule" spelades för första gången på det gamla svenska klassika hårdrocks programmet Rock Box. Tok svängig hårdrock med bra sång. Denna platta är en av mina givna favoriter vad gäller melodiös metal.

3. Pink Cream 69 - Pink Cream 69. Från 1989 (var tydligen ett bra rock år....). Tysk hårdock med kanon refränger att sjunga med till. Älskar sångaren Andi Deris "egna" röst. På plattan finns en fyra fem super hits att bara dyrka!

4. Sancturary - Refuge Denied. Från 1987. Lirar kanske den typ av hårdrock som jag gillar allra mest. Svängig, tuff, enkel, rak och kraftfull. Varje låt på denna platta rockar som fan! Och, låten "Die for my sins"..... Klassiker säger jag bara!

5. Shadow Keep - Corruption within. Från 2000. Tuff bra hårdrock med sväng i. Tycker sångaren har en sån jävla skön röst! Starka låtar i mängder.

Så, detta var allt för denna gång. Tänker lite då och då tipsa om plattor som just DU borde kolla upp!
Som sagt, bättre sent än aldrig!!

Roxx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0