Helgarbete.... metal i massor!

Denna helg blir hård utav helvete! Metal i massor! Lördagen är vikt till att skriva och arbeta klart en låt som jag faktiskt började med hösten 2008 och som ska vara med på nya "plattan". Bra grejor ska man inte ha för bråttom med... Har typ 80 % av spåret klart, de andra 20 "finns där" i kroppen. När jag sätter mig och plinkar på yxan så brukar riffen komma av sig själv. Har bra känsla för denna sång. Lagom snabb som både är melodiös och elak. Klassik DENIED metal helt enkelt. Men som sagt, den har legat där i låtbanken ett tag nu men imorgon ska den blir klar om jag så ska sitta med den 15 timmar i sträck! Söndag, ja då är det riktigt recording på schemat tillsammans med Chris & Fredrik som gäller. Metal i massor, det är fan livet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0