Del 1 - The Lesser Son.

The Lesser Son. Så heter en av de tio spåren från vårt kommande album. Tänkte dra igång en liten serie där jag går igenom låt för låt och berättar lite smått och gott om dem. OBS! Detta är inte låt ordningen på plattan utan jag drar igenom dem lite slumpvis bara. Okej, The Lesser Son ja. Denna låt är en riktig live rökare. Mid tempo grej ner det svänger på som bäst. Perfekt för mycket headbangande! Sången bygger på två tunga feta riff som är jäkligt fläskiga. Från början hette faktiskt låten "New born king" och hade helt andra sångmeloider än vad som blev på slutversionen. Kan bara säga att Jari fick till den jäkligt bra. Älskar refrängen, sån där klassik "fotbolls kör grej". Lead sången sjunger en sak och kör grabbarna svarar med något annat. Har alltid tyckt att sådant är hur hårt som helst. Det kallar jag fan för Heavy Metal! En bomb säker favorit låt i samband med gigs framöver kan jag lova. Om jag inte har helt fel så tror jag att texten ger en "känga" åt Mr Bush på andra sidan Atlantan. Personligen skiter jag i vad texterna handlar om i våra låtar, den delen lämnar jag helt och hållet över till Herr Salonen som är grym på att få ner sina tankar på skrift. En riktigt mästare på att sätta ihop sångtexter. Ett extra plus till Westan & Stellmar för deras stenhårda sång insatser!image20


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0