Del 3 - Crossdraft.

Yes. Då var det dags för del tre i denna serie av tio. Denna gång tänkte jag berätta lite om mina tankar runt låten Crossdraft. Knappast någon radiolåt. Denna sång är krig, mystik, mörker & tyngd. Alla i bandet älskar den. En av de längsta spåren från kommande plattan. Tror att den tickar in på runt 6 minuter. Crossdraft börjar med ett jävligt coolt intro för att sedan explodera i äkta Denied Metal Style. Raka rör, dock i ett litet långsammare tempo. När takten kommer igång vill man fan börja headbanga direkt. Som vanligt har jag inte koll på vad texten handlar om till 100 procent men jag tror att det något om finska vinterkriget (var det inte så Jari...?). Lägger mig inte i vad textmästarn Salonen skriver om. Den är hans del av kakan att hålla koll på. Rätt kul, låten skrevs faktiskt för väldigt länge sedan. Långt innan planen för hur skiva nr två skulle låta. Men den passade in alldeles perfekt. Lite roligt kan jag tycka. Som sagt, Crossdraft är ingen glad grej som man slår på när förfesten drar igång direkt. Men, den krossar på sitt egna härliga sätt. Jag är stolt över den.
image32

Kommentarer
Postat av: jari

Yeah Carlsson, helt rätt! Visst e det om kriget, mest från min morfars synvinkel faktiskt. Så 100% cred till dig mannen.

2008-02-11 @ 10:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0