Nya låtar ordentligt på gång

Så är det. Har när som helst två helt nya spår klara. Känns riktigt jävla bra kan jag säga. Båda låtarna går samma "anda" som "Seven Times". Mycket dubbel kagge för Peter att jobba igenom..... Det fixar han lätt. Satt hela Söndagen och fixade, fram och tillbaka. Spelade in gitarrer, lyssnade, slängde, gjorde om tills jag var nöjd. Har på senare tid haft svårt att hitta kraften att försöka skriva ny musik till bandet. Detta skyller jag fan på mitt jobb. Det är den enkla sanningen. Man går upp 04.30 på morgon, kommer hem runt 17 - 18. Trött och mentalt utblåst i skallen. Det är på helgerna tiden och framför inspirationen finns. Då gäller det att köra på. Tror jag har runt en sex sju låtar i datorn att försöka få till. Men, ibland har man varit lite dum som har försökt att jobba på dem alla samtidigt. Det funkar inte alls. Bättre att ta en i taget. Se till att få den rikigt bra, sedan så tar man nästa. Har alltid jobbat så tidigare Ska hålla mig fast vid det gamla hederliga sättet framöver.

Vad gäller platta nr två, så hoppas vi verkligen att den ska finnas för allmän beskådning så fort som bara möjligt. Det har tagit på tok för jävla lång tid nu. Kolla in min blogg i slutet i veckan så kanske jag har ett besked om när, var & hur.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0