Nevermore - Ett band att upptäcka.

För dem som inte är lika besatta av hårdrock som jag själv vet nog inte till 99,3 % säkerhet vilka bandet Nevermore från USA är. Det är helt okej. Fram tills nu. Ett av mina favorit band som har hängt med nu i ca en 15 års tid. Nevermore har en bra mix. Hårt, vackert, mörkt, melodier, riff, sång m.m. En band klart värt att kolla upp. Kommer ihåg när jag o brorsan kollade in dem live på stället Klubben / Stockholm för ett par år sedan, vilket grymt live band. Sådan kraft, pundus & utstrålning som många andra bara kan drömma om. Var ett grymt gig. Skulle jag rekommendera en "första" platta med Nevermore så får det bli "Dead heart in a dead world" från 2000. Check it out and play it loud!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0