Väsby´s Gitarr Hjälte Nr 1 - Benny Persson

Många gånger sedan starten av bandet har jag haft äran att få höra denna unge mans fantastiska gitarr spel. Väldigt få gör det lika bra som Benny "Bempa" Persson. Det står jag för alla dagar i veckan. Den "jäkeln" har all teknik i händerna som finns men hans absoluta styrka sitter i känslan. Varje gång vi lirar tillsammans och det är dags för ett solo parti i låten tänker man alltid, "undra vilket världsklass solo som ska komma nu". Och tro mig, det levereras så gryma grejor varje gång. Persson tänker inte, han går på ren inspiration. Hade man haft två procent av Benny´s talang så hade jag varit en lycklig man.... Det finns en liten story som jag aldrig glömmer. Min polare Henrik Westan Westerlund skulle fylla 35 år. På den tiden var Westerlund med i bandet och vi hade samlat en massa polare i den gamla replokalen som låg på Ardennergatan för att lira några låtar. Efte att vi hade bränt av en tre fyra sånger och alla var nöjda och glada så står jag, bempa och en kompis till Westan och snackar lite. Under samtalet säger killen som pratar med oss: "Fan, det bästa gitarr solot jag vet är på låten Bark At The Moon med Ozzy". Unge Herr Persson som fortfarande har gitarren hängades runt halsen tittar på mig i två sekunder, tar upp sladden från golvet, stoppar in den i yxan, slår på stärkaren och lirar av solot som det precis talades om. Fast i bättre version än orginalet! Hahaha! Tror ni "killen" tappade byxorna? Skulle tro det! Själv stod jag bara där och små skrattade för mig själv. För tror ni att jag blev förfånnad? Inte värst.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0