Lördag igen - Inspirationens dag

Lördagar är den dagen på veckan då min inspiration är absolut som störst. Man får vakna upp av själv, käka lite bra frukost, ta sig ett långt jävla bad. Efter det är man redo att börja rocka på. Denna lördag inget undantag. Ska om en stund börja med att spela in en ny låt i min "studio dator" som jag har hemma. Ska bli kul som fan o se vart den slutar på så att säga. Men kan lova en sak och det är att den kommer bli en bra live låt. Tempot i den är så där härligt "drivig". Man vill börja banga och lira luft gitarr direkt! Jag kan höra hur Johan´s sång kommer att ligga över musiken i skallen, är helt bomb säker på att det kommer o rocka ordentligt. Förmodligen kommer vi att spela in den direkt på "riktigt" i Westan´s studio för att sedan lägga upp den på våra två hemsidor. Det känns som 100 år sedan vi gjorde någon ny musik nu. Låtarna på andra skivan har ju trots allt hängt med nu ett tag, även om de släpptes ut officiellt den 25 Okt 2008... Ni som vet vad jag menar med det förstår..... Vad gäller nya låtar så har jag faktiskt en hel del nya förslag hemma i burken. Säkert bra grunder till en 7 - 8 st. Kan lova att det kommer att låta som Denied alltid har gjort. Hårt, tufft & svängit. På vårt sound kommer det aldrig att komprimissas.

STÖD DENIED!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0