Sjukstuga.

En del av grabbarna i bandet är lite tunnare än andra... Dolls o Johan ur funktion. Ahh, skämt o sida. Johan har åkt på feber o skit, Dolls fått problem med sitt "dåliga" knä igen. Hoppas det inte är för allvarligt. Knä skador vet man aldrig med. Vi hoppas o tror på detta bäst. Det var tänkt ett litet rep igår, men så klart fick vi hoppa över det. Men, man kan göra andra grejor istället. Rob kom hem till mig och vi jobbade med ny låt "Nr 2". Nu har vi fått till den och gjort en "slask grund". Sedan så får vi se om allt blir kvar eller om något klipps bort eller kanske något nytt kommer till. Just nu så är den exakt 5.20 min lång. Ingen "radio" längd direkt. Men vi spelar Heavy Metal och skriver musik precis som vi vill. Ibland blir grejorna korta, ibland inte. Nu på söndag så kommer Chris + Rob hem till mig för att titta på detaljer till de nya grejorna. Framför Chris´s solo gitarr ska få jobba. Då pratar jag inte bara om att spela in gitarr solon. Nix, göra små coola pålägg lite här o där. Allt för att ljud bilden och låten ska bli så bra som möjligt. Chris har en del bra förslag vet jag till det. Ska bli intressant. Om jag hittar den rätta orken ikväll så kanske jag börjar arbetet med ny låt "Nr 3". Har gjort ett jävligt tungt riff som jag tror vi kan bygga något runt. Super tung! Men tror mig när jag säger det: Räkna med 1000 % sväng a´la DENIED style!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0