Gamla hjältar släpper ny platta m.m.

Denna blogg blir inte så mycket om bandet. Nix pix, den ska handla om (m.m.) ett gammalt favorit band som snart släpper en ny platta efter ganska så många år som senast. Nämligen tyska Accept. Har man lite koll på dessa herrar så vet man legendariske front/sång mannen Udo Dirkschnider hoppade av för länge sedan och sjunger så klart inte på nya vaxet. Men lugn, ingen anledning att börja gråta för det. Tvärtom, den nya snubben bakom micken har en jävligt cool pipa. Låter en del som gamla U.D. himself fast med en egen touch. Jag har hört en låt från skivan och den är fan bra. Stenhård, rak jävla heavy metal! Inget tekniskt skit eller annat piss. Bara pure HM! Precis som det ska vara om ni frågar mig. Visst, jag gillar all form av hårdrock men mitt största hjärta ligger i "enkel" Heavy Metal. Där låten är viktigast. Inte vem som är bäst att lira eller så. Musik är fan ingen tävling. Det är passion det handlar om. Rock´n´roll! Fuck yeah! Det ska bli riktigt spännande att höra resten av skivan när den kommer ut. Tror att det är ganska så snart. För övrigt så tycker jag att det kommer väldigt lite bra plattor ut nu för tiden. Eller så kanske jag inte längre på samma sätt uppskattar ny musik nu när man håller på och skriver egen. Jag vet fan inte riktigt. Eller så var det kanske bättre förr? Bra fråga. Nåja, inte så noga. Bra musik talar alltid för sig själv. Annars så ser jag fram imot nya Nevermore som jag tror har release datum i Juni månad. Den kan bli cool om de nu inte har valt att bli för "hårda". Jag tror dock inte det. Men man vet aldrig. Satt i helgen och kollade lite video grejor på Youtube. Tittade bl.a. på gamla prylar med ett annat gammalt favorit gäng, Venom. Satan vad bra de va på 80-talet. Deras andra och mest kända skiva, "Black Metal" e fan hur jävla grym som helst. Absolut en topp 10 platta igenom tiderna. Har man missat den, ja då har man gjort bort sig ordentligt + bör inte kalla sig själv för hårdrockare! Hårda ord, dock dagens sanning! Lyssna på låtarna "Leave me in hell", "Don´t burn the witch", "Buried Alive, bara för att nämna några. Detta är kvalitets hårdrock!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0